fredag 18 maj 2012

Gamla vitsar


Han: -Kan du hjälpa mig skriva kontaktannons? Jag söker en kvinna som gillar att äta fisk och fiskar själv också.
Hon: -Skriv att du söker en pingvin.

Försmådd friare: -Hur kunde jag fria till dig? Jag kunde lika gärna fria till Fan själv.
Hon: -Nej, så nära släktingar får inte gifta sig.

Arkeolog: -Om fröken följer med hem ska jag visa en stenyxa som är över femtusen år gammal!
Hon: -Försök inte, vi har bara hunnit till år 2009!

Fjärilshanne: -Ska du hänga med hem?
Fjärilshonan Amanda: -Nej, det blir bara larv.

Hon: Nu ska du väl fråga om jag ska hänga med hem och titta på dina etsningar?
Han: Nej, jag har inga etsningar. Men jag har några intressanta sprickor i taket.

Han: I vilken stjärnbild har Fröken hittat sina ögon?
Hon: I vilket potatisland har farbror hittat sin näsa?

Inga kommentarer: